ksavera vaistarieneGegužės 8 d, šeštadienį, 14:00 val., kavinėje „Skalvija” , Vytauto g. 3, Plungėje, rengiama LUNI paskaita „21-ojo amžiaus mitybos kultūra“. Lektorė – Lietuvos vegetarų draugijos pirmininkė, chemijos mokslų daktarė, docentė Ksavera Vaištarienė. Septyniasdešimt aštuonerių ponia Ksavera save vadina sveiko gyvenimo propaguotoja, kuri visiems primena, kad netaisyklinga mityba – tai ligos ir mirtis. LUNI paskaitoje, skirtoje 21-ojo amžiaus mitybos kultūrai, ji kalbės apie mitybos būdus, funkcionalumą ir mitybos rezultatus.

Renginys facebook'e

K. Vaištarienė įsitikusi, kad mityba nėra pagrindinis žmogaus poreikis gyvenime. Jei žmogus valgo daugiau, negu jam skirta, jis savo šviesią kūrybinę energiją panaudos grubiam tikslui — virškinimui, o ne savo talentams atskleisti. „Reikia žinoti, kiek ir ko galima valgyti. Maistas turi tik palaikyti kūne esančią energiją. Pagrindinė klaida – persivalgymas. Daugeliui žmonių užtektų valgyti vieną kartą per dieną“, – tikina K. Vaištarienė.

Ji siūlo ir receptą, kaip pažaboti apetitą: „Reikia žinoti, kad apetito didelio nebus, jei žmogaus organizmui pakaks veikliųjų medžiagų. Veikliųjų medžiagų daug daržovėse, džiovintų augalėlių milteliuose, prieskoniuose. Pasidarykite mišinį iš garšvos, dilgėlės bei kiaulpienės lapų. Padžiovinate, sumalate ir kiekvieną dieną dukart po ketvirtadalį šaukštelio ant liežuvio padedate. Arba pabarstote ketvirtadalį šaukštuko ant maisto. Po kokių 10 dienų veikliųjų medžiagų balansas susinormalizuos, ląstelės bus pamaitintos.“

Daržovės, vaisiai, uogos ir sėklos, K. Vaištarienės saveros žodžiais, yra vieni naudingiausių organizmui augalų. Jais galima ne tik gerinti sveikatą, bet ir gydyti sunkias ligas. Tik svarbu žinoti, kokie augalai vartoti mums yra geriausi. „Valgyti reikia lėtai, gerai viską sukramtyti, mėgautis kiekvienu kąsniu. Negalima valgio metu žiūrėti televizoriaus ar skaityti laikraščių. Jei tik prikimšime pilvus – sveikata nedovanos šito“, – aiškina docentė.

Kiekvienas žmogus, pasak lektorės, turi žinoti, kiek jam reikia valgyti, kad visą dieną būtų aktyvus ir jaustųsi gerai: ryte puikūs pusryčiai – ant duonos riekės uždėti linų sėmenų ir išgerti arbatos puodelį. O pietų meniu siūlo paskirstyti visai dienai: ryte sriuba, pietums antras patiekalas, kuris svertų ne daugiau kaip 300 gramų, desertą palikti vakarienei.

Jos žodžiais, pagrindinė priežastis, kodėl žmogus suserga, yra organizmo teršalai. Juos išvalyti, reikia „šluotos“ – žaliose (nevirtose) vaisiuose ir daržovėse esančios celiuliozės (morkose, ridikuose, moliūguose, cukinijose, petražolėse ir kitose daržovėse). „Šluotos“ produktų lėkštėje jų turėtų būti du trečdaliai.

„Vydūnas yra pasakęs, kad žmogus serga tik dėl to, kad nepaiso visatos dėsnių, todėl kiekvienam turi būti svarbu – dorovė, sąžinė, 10 Dievo įsakymų“, – sako K. Vaištarienė.

              facebook lunigoogle-plus lunirss lunitwitter luniwikipedia 32

Paskaitų kalendorius

Lapkritis 2017
P A T K Pn Š S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Facebook

Vikipedija