vytautas_luksasBirželio 23 d., trečiadienį, 18:00 val., „Kultflux“ platformoje prie Mindaugo tilto susipažinsime su gyvybinga, jaunatviška ir šviežia pagonybe. Paskaitą skaitys ir kartu su klausytojais alų midų gers VDA studentas Vytautas Lukšas, jam talkins žavingos Romuvos vaidilutės – gyvojo folkloro grupės „Žvaigždikis” ir „Kūlgrinda”, Australijos didžeridu pūtikai.

Renginys facebook'e

Rasos (arba Kupolių) šventė – tai laikas, kuomet naktis tampa trumpiausia. Tada triumfuoja diena, jaunystė bei sveikata. Tačiau šis laikas yra ir ilgėjančios nakties, pasaulio senėjimo, tamsos pradžia. Bet kuriuo atveju tai tinkamas metas prisiminti gyvąsias protėvių tradicijas.

Lietuvoje Rasų šventė buvo pirmasis žingsnis į mūsų prosenių pagoniškosios religijos sugrąžinimą gyveniman. Ką mes žinome apie pagoniškąją religiją, kuo ji išsiskiria didžiųjų religijų kontekste? Išplėsime arba visiškai pakeisime požiūrį į religijos „stereotipą”, kietai “užkonservuotą” mūsų dogmatiškoje sąmonėje, – paieškosime tamsiame miške švytinčio paparčio žiedo, pabandysime perprasti žmones, manančius, jog akmenys yra gyvi.

Žiūrėdami ritualų performansus, klausydami didingos būgnų muzikos ir pagoniškų sutartinių, aborigenų ragų gaudimo, šokdami ir atkartodami dievų bei dvasių judesius, iš vieno kaušo gerdami alų ar girą bei lauždami ekologišką duoną, sužinosime:

Kodėl XXI-ojo amžiaus žmonėms įdomi pagonybė, kas ją sieja su budizmu, daoizmu ir vedų tradicija, kaip ji reiškiasi postmodernistinėje kultūroje, ypač mene?

Kas yra gyvoji – kintanti ir prigimtinė – tradicija, kodėl jai nereikalingas joks raštas?

Kaip galima gydytis nesilankant vaistinėje ir nemokant pinigų už vaistus?

Kaip galima pažinti savo pasąmonę nesilankant pas psichologus?

Kaip galima nežinoti, kas yra depresija, kaltė ir nuodėmė?

Ką bendra pagonybė turi su autostopu (tranzavimu), seksu ir nudizmu?

Kodėl pagonys keliasi į kaimus ir kuria bendruomenes? Kodėl miestų civilizacijoje vis madingesnis tampa natūralumo kultas ir ekologija?

Kaip šiuolaikiniai postmodernūs žmonės gali tikėti magija ir savarankiškai kontroliuoti placebo efektą?

Kokia Lietuvos pagonių vieta pasaulyje tarp japoniškojo šintoizmo, pietų Korėjos šamanizmo, Amerikos, Afrikos, keltų, islandų, britų ir skandinavų pagoniškųjų ir neopagoniškųjų religijų. Susipažinsime su pasaulio etninių (pagoniškųjų) religijų kongreso WCER veikla bei išgirsime smagių smulkmenų apie pastarąjį pasaulio religijų parlamentą Melburne.

Ar pagonys iš tiesų egzistuoja? Ką jie veikia gatvėje, alaus baruose ir visuomeniniuose judėjimuose, pvz., žaliųjų? Ką bendra pagonybė turi su anarchija ir demokratija? Kodėl pagonys nemėgsta neonacių? Šiais klausimais kaip tik ir mėginsime susikalbėti birželio 23-ąją.

verkiai

              facebook lunirss lunitwitter luniwikipedia 32

Facebook

Vikipedija