b_850_314_16777215_00_images_stories_teorija_mokymosi_namuose.jpg
Prieš mėnesį surengęs diskusiją apie mokymosi be mokyklos („unschooling“) filosofiją, Laisvasis universitetas (LUNI) tęsia alternatyvaus švietimo paskaitų ciklą. 2013 m. lapkričio 7 d., ketvirtadienį, 18 val., kviečiame į susitikimą su dviem mokymosi namuose („homeschooling“) šalininkėmis – Jurga Juodkazyte ir Erika Juozaitiene. Diskutuosime apie mokymosi namuose („homeschooling“) teikiamus privalumus ir keliamus pavojus. Diskusija vyks Venclovų namuose, Pamėnkalnio g. 34, Vilniuje.

Renginys Facebook'e

Paskaitos vaizdo įrašas:

Paskaitos garso įrašas:

Danguolė Survilaitė. Menas ir beprotybė by Luni_Vilnius on Mixcloud

Prieš šešerius metus Lietuvos Švietimo ir mokslo ministerijos leidimu mūsų šalyje buvo patvirtinti savarankiško mokymosi namuose nuostatai. Šiuo leidimu spėjo pasinaudoti Jurgos Juodkazytės šeima – visus metus antros klasės kurso jos dukra mokėsi namuose. Pagal savarankiško mokymo aprašą savo atžalą ji turėjo užregistruoti vienoje iš mokyklų, kuri buvo įsipareigojusi periodiškai tikrinti savarankiškai besimokančio vaiko žinias. Šiuo metu mergaitė vėl eina į mokyklą, nes nuo 2012 m. birželio mokytis namuose ministerija uždraudė.

„Dirbdavome ne kasdien. Tokios sistemos, kad dirbame tam tikrą valandų skaičių, neturėjome. Jei būdavo geras oras, eidavome į lauką. Jei rasdavome kokį žaidimą, žaisdavome. Jei matydavau, kad neturi ką veikti, išsitraukiu knygą ir mokomės. Jei oras blogas, tai sėdi namie, padarai daugiau. Didelę dalį laiko ji mokydavosi savarankiškai, atlikdavo užduotis. Jei užduočių nesuprasdavo, tai prašydavau jos man savais žodžiais paaiškinti. Jei matydavau, kad ir aiškinantis nesupranta, galvodavau veiklą, per kurią būtų galima susiprasti“, – prisimena Jurga.

Erikos Juozaitienės vaikai dar per maži mokyklai, tačiau atsiradus galimybei ji suteiktų vaikams progą mokytis namuose ir palaikytų šį pasirinkimą. „Bandant išvengti demagogijų, pagrindinis argumentas turėtų būti moksliniai tyrimai. JAV ir Kanadoje, kur namų mokymas turi gilias tradicijas, imties ir istorijos tyrimams jau pakanka. Atlikti vaikų pradinėse klasėse, taip pat jų, baigusių universitetus, testai. Mokymosi rezultatų vertinimai yra įspūdingi: JAV namuose mokyti vaikai nuo 15 iki 30 proc. gavo geresnius egzaminų testų rezultatus. Aukštosiose mokyklose tokių mokinių rezultatai taip pat geresni: jie turi daugiau žinių, geresnius socialinius gebėjimus, yra brandesni emociškai bei psichologiškai, gerai save vertina, yra orūs, saugo darnius šeimos santykius. Tuo tarpu mokslinių tyrimų, pagrindžiančių namų mokymo priešininkų argumentus, neteko aptikti“, – sako Erika.

              facebook lunigoogle-plus lunirss lunitwitter luniwikipedia 32

Facebook

Vikipedija