b_850_315_16777215_00_images_2013_luni_vilnius_pasolini.jpg
Lapkričio 20 d., trečiadienį, Laisvasis universitetas (LUNI) kviečia į paskaitą „Religija ir maištas Piero Paolo Pasolini filmuose“. Savo įžvalgomis dalinsis bei ištraukas iš P. P. Pasolini filmų rodys kino filosofijos tyrimais užsiimanti VU Filosofijos doktorantė, poetė, žurnalistė Aušra Kaziliūnaitė. Renginys vyks 18:30 val. baro „Misterija“ II a. salėje, Totorių g. 18, Vilniuje.

Renginys Facebook'e

Paskaitos garso įrašas:

Aušra Kaziliūnaitė. Religija ir maištas Piero Paolo Pasolini filmuose by Luni_Vilnius on Mixcloud

Pieras Paolas Pasolini pelnytai laikomas vienu skandalingiausiu kino režisierių. 1949 m. jis buvo išmestas iš komunistų partijos, bet iki pat tragiškos mirties 1975 m. vadino save komunistu. Tai jam netrukdė filmuose, romanuose ar eilėraščiuose kelti religinių klausimų bei naudoti mitologinių, evangelinių simbolių. Jo kūryboje kairioji mintis ir maišto troškimas visuomet koja kojon ėjo su religinėmis temomis.

Visai kitokią situaciją matome pažvelgę į Lietuvos istorinį kontekstą. Lietuvių išgyventas plataus masto socialinis eksperimentas, Lietuvai buvus Sovietų Sąjungos dalimi, šalies gyventojams paliko daugybę skaudžių prisiminimų, neišvengiamai susijusių ir su tikėjimo laisvės varžymu, Romos Katalikų tikėjimą išpažįstančių asmenų persekiojimu bei socialinėmis represijomis. Todėl šiame kontekste iš tiesų aktualu aptarti kitokią, negu mūsų šaliai teko pažinti, patirtį ar veikiau fenomeną.

P. P. Pasolini savo kūryboje apmąsto žmogaus, gyvenančio pasaulyje, kuriame vieninteliais orientyrais pamažu tampa besaikis vartojimas, madų vaikymasis, socialinė galia ir turtai, o moralinės vertybės tampa vis mažiau svarbios, susidūrimą su tuo, kas šventa. Čia savitu būdu kritikuojamas gyvenimas, kuriame vadovaujamasi nebe religinėmis ar moralinėmis vertybėmis, o beatodairišku naudos ir galios siekimu.

Paskaitos metu daugiau dėmesio skirsime ne istorinėms detalėms ar P. P. Pasolini biografijos faktams, o maišto ir religijos santykiui jo juostose aptarti. Filmo „Teorema“ kontekste panagrinėsime įvairių socialinių grupių žmonių skirtingą reakciją į šventybės pasirodymą, dievybės bei politinių ideologijų gundymus. Kalbėdami apie „Salò arba 120 Sodomos dienų“ apsvarstysime pragaro kaip maišto galimybės nebuvimo sampratą.

              facebook lunirss lunitwitter luniwikipedia 32

Facebook

Vikipedija